Anette Lindgren är tf verksamhetsutvecklare/ledare här på Konstepidemin på halvtid fram till jul; vi frågar henne:
Varför är du här?
Varför är du här?
— Under våren fick jag i uppdrag av Konstepidemins styrelse att se
över personal-administrativa frågor, stötta styrelsen i deras roll som
arbetsgivare och se till att lagar och avtal följs.
Sedan fanns behov av att fortsätta se över verksamhetens
organisation och jag anställdes på halvtid från mitten av augusti. Jag
har också personalansvar för Konstepidemins anställda medarbetare, t.ex
fackliga förhandlingar, och ska försöka skapa tydligare organisation för
arbetet. Dessutom ska jag ha överblick över ombyggnaden och de följder
den får för verksamheten. Jag kommer att lägga mycket krut på
förhandlingarna med fastighetskontoret.
Och allt detta ska ske på en halvtid fram till jul!
Vad är din bakgrund?
Jag har personalvetarbakgrund, utbildad vid Stockholms Universitet.
Sen har jag jobbat med personalfrågor i 13 år och i de mest skilda
branscher. Senaste åren har jag varit egen konsult inom främst
organisation och ledarskap.
Vad kommer du att ha med dig härifrån?
Det är en så otroligt engagerad miljö att vara i, med många
kreativa människor runt omkring sig. Det är en utmaning att få vara med
och utforma framtiden för Konst-epidemin. Verksamheten här har vuxit åt
så många olika håll men den behöver mer av struktur och gemensam
riktning.
Text, foto: Bibbi Forsman
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Anette Lindgren is a new staff member at Konstepidemin since this autumn and until Christmas. She is acting business developer/director focusing on personnel management and organization. On her part time position she also supervises the renovation process. Konstepidemin's positive growth over the last year's needs more structure and organization.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar