tisdag 30 oktober 2012

Lena Rydén - vernissage på Galleri Konstepidemin


 



I Lördags, 27e oktober öppnade Galleri Konstepidemin en ny utställning av Lena Rydén

"XIEYI GENOM MIN PENSEL Kinesiskt tuschmåleri- en mycket rik vattenfärgsteknik är namnet på den bok jag påbörjade 2003, tio år efter mitt första besök i Kina där jag studerade kinesiskt tuschmåleri på Zhejiang Academy of Fine Art. Boken presenterar jag nu i samband med min utställning på Galleri Konstepidemin", berättar Lena.
Utställningen pågår tills 18:e november 2012.
Välkomen på föredrag den 7:e nov, kl 18:00 och Samtal om Konst den 14 nov kl 16:00-17:00 med författare Björn Berglund.
--------------------------------------------------------------
On Saturday, 27th of October, was the opening of Lena Rydén's new exhibition at Gallery Konstepidemin.

"XIEYI THROUGH MY BRUSH is a chinese method with water colours and the title of a book I started in 2003, ten years after my first visit to China where I studied at Zhejiang Academy of Fine Art. I am now presenting the book at my new exhibition at Gallery Konstepidemin" says Lena. The exhibition is open until the 18th of November 2012. 
Workshop on the 7th of November, 6pm
Artist Talk on the 14th of November, 4-5pm together with writer Björn Berglund.

Inga kommentarer: